lillalullan

Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

Hemtrakts-helg

Av Julia - 16 juli 2015 11:33

Det börjar bra, här skaffar jag bloggen för att kunna skriva och så går det över en veckan innan jag gör det, trots att jag faktiskt haft lite att skriva om... Bättring!


Så nu får jag iallafall skriva mitt inlägg angående vad jag gjort i helgen. Jag har varit ledig i helgen och istället för att sitta hemma och ruttna bestämde jag mig för att åka tillbaka till mina hemtrakter och träffa folk.


På fredagen drog jag till Uddevalla för att dra ut på krogen med några gamla arbetskamrater/vänner. Träffades först hos en tjej utanför Uddevalla och drog sedan in, och jag kan säga: Uddevalla levererade inte! I stort sett varenda krog var stängd och den vi hittade som var öppen hade bara en våning av tre öppen plus att det var ca 25 pers där... Vi var jäkligt sugna på att dansa men efter den informationen så lockade det inte lika mycket. Det slutade med att vi drog till Varvet, som tidigare hette Butlers. Där var åtminstone väldigt mycket folk, men det är snarare en stor bar och saknar dansgolv. Så utekvällen blev inte som planerat men det var åtminstone skoj att få träffa alla och komma ut lite. Jag drog sedan vidare till en polare, såg lite film och slaggade där. Dagen efter åkte jag till mitt gamla jobb på Nordens Ark, träffade alla arbetskamrater (några var de jag träffat igår), gamla chefer osv. Blev att jag hängde där ett par timmar. Sedan åkte jag hem till familjen och myste där resten av dagen. Var även något kallat "Kanaldagen" då folk i stort sätt går ut för att dricka, övervägde att åka dit men tyckte detvar mysigare hemma. 


Min bror och hans tjej sov även de över och tältade på familjens trädgård så de fick man träffat lite snabbt på söndagmorgonen. Sedan drog jag åter in till Uddevalla, denna gången för att hänga med de närmsta från gymnasietiden. Vårt ställe att hänga på den tiden var Donken (coola klubben), så självfallet blev det där igen. Först var det bara jag och Jessica och sedan anslöt även Elin sig när hon slutat. Hade väldigt mycket att ta igen och många minnen att gå igen så där blev vi sittande i några timmar. 


Blev en hel del noostalgi och "catching up" i helgen och kändes ärligt talat jävligt bra att vara tillbaka i hemtrakterna. Även om jag trivs väldigt bra med så jag har det nu så fick jag lite hemlängtan. Kändes skönt att köra på vägar man hittar på, folk man kan träffa och inte behöva känna sig så ensam. Det är någonting härligt med att få komma tillbaka till hemtrakterna, allt känns så tryggt och bekant 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 26 juli 2015 20:51

Japp, jag lyssnade hela klippet. En hel timme med bara Mad world, what am i doing with my life?   ...

Av Julia - 26 juli 2015 19:04

Ibland känner man sig ensammast i världen, och idag har jag lite en sådan kväll. Rättare sagt så har jag det ganska ofta när min sambo är ute och festar med sina arbetskollegor.   Där han jobbar så har de väldigt ofta att hela jobbet går ut på kr...

Av Julia - 23 juli 2015 20:43

Hallå!  Efter att idag ha hittat och läst den väldigt inspirerande bloggen saranavjord så blev jag sugen på yoga. Jag tror denna tjej endast är 16år men hon verkar sjukt stark. Jag är fyra år äldre men hey jag blev grymt inspirerad av henne och att...

Av Julia - 23 juli 2015 16:40

Varför är vi så fokuserade på ordet "perfekt"?   Om man ska tala om perfektion så sätter man ribban otroligt högt. Perfektion innebär att ingenting överhuvudtaget är fel. När man utför någonting så vill man gärna ha ett perfekt resultat, men vad ...

Av Julia - 22 juli 2015 12:19

Då hände det oundvikliga, vår kyl+frys har gått sönder.   Vi har haft fajt med våran frys i fler dagar, den har gått upp i värme några grader, för att senare gå ner till där den ska vara igen. Detta har hänt till och från men eftersom den alltid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards